S&OP proces - planiranje prodaje i operacija - CCC Beograd

Planiranje prodaje i operacija (S&OP) ima za cilj kreiranje jedinstvenog poslovnog plana, zasnovanog na konsenzusu prodaje, marketinga, lanca snabdevanja i finansija

S&OP proces

Jedan od najčešćih izazova sa kojim se kompanije suočavaju je takozvani model silosnog  poslovanja, u kome poslovne funkcije (marketing, prodaja, lanac snabdevanja, finansije) nemaju usaglašen proces planiranja koji za cilj ima maksimizaciju poslovnog rezultata kompanije, već su najčešće fokusirane na ostvarivanja vlastitih KPI-eva.
S&OP proces (Planiranje prodaje i operacija) je način za integrisanje zahteva i potreba svih funkcija ostvarivanjem pune vidljivosti poslovnih procesa, što dovodi do minimiziranja neusaglašenosti koje se mogu manifestovati kroz:
  • Propuštene prodaje i smanjen nivo usluge;
  • Povećan rok isporuke;
  • Gomilanje prevelikih zaliha i rizik isteka rokova;
  • Smanjenu profitabilnost , ugrožen cash flow i povećan rizik za  ostvarivanje poslovnog plana kompanije.
Ovaj program ima za cilj da učesnicima omogući:

Benefiti uvođenja S&OP procesa za kompaniju:

Rast prodaje
  • Porast prodaje kroz poboljšan nivo usluge;
  • Smanjen Out of stock;
  • Unapređenje egzekucije lansiranja novih proizvoda;
  • Unapređenje efekata promotivnih aktivnosti.
Smanjenje troškova
  • Smanjenje troškova materijala;
  • Smanjenje troškova operacija i logistike;
  • Unapređenje produktivnosti;
  • Optimizacija fiksnih troškova.
Smanjenje obrtnog kapitala
  • Smanjenje zaliha gotovih proizvoda, poluproizvoda i repromaterijala;
  • Izbegavanje rizika od pogrešnih investiranja u osnovna sredstva.

Benefiti za učesnike obuke:

Nakon ove obuke učesnici će biti osposobljeni za pravilno definisanje i efektivno ostvarivanje poslovnih planova, tako što će da:
  • Ovladaju algoritmaom S&OP procesa i njegovim usklađivanjem sa operativnim procesima kompanije;
  • Jasno razgraniče odgovornosti u okviru različitih funkcija u kompaniji u cilju efektivne implementacije S&OP procesa;
  • Sprovedu implementaciju S&OP procesa sa svim neophodnim alatima;
  • Nakon implementacije budu osposobljeni za maksimizaciju efekata procesa i njegovo kontinuirano poboljšavanje i usklađivanje sa promenama koje imaju uticaj na poslovanje kompanije

Kome je obuka namenjena:

Menadžerima lanca snabdevanja, nabavke, prodaje, marktinga, finansija, izvršnim direktorima i vlasnicima kompanija.

Struktura obuke:

I dan

  • Modul 1: Upoznavanje sa S&OP procesom
    Šta je proces integrisanog poslovnog planiranja. Pet ključnih faza S&OP procesa. Benefiti implementacije i potencijalna ograničenja za uspešnu implementaciju
  • Modul 2:  Preduslovi implementacije S&OP procesa
    Analiza nivoa kompleksnosti poslovanja i zrelosti organizacije. Definisanje neophodnih resursa: ljudskih, organizacionih, informacionih, upravljačkih
  • Modul 3 Algoritam S&OP procesa

II dan

  • Modul 4: Praktična simulacija S&OP ciklusa

Struktura i trajanje:

Obuka se odvija kroz 4 modula u ukupnom trajanju od 16h. Osim predavanja i vežbe na studiji slučaja, klijentima se prosleđuju i alati koje mogu koristiti za razvijanje, implementaciju i praćenje procesa u svojim kompanijama.
Zatražite ponudu

Zatražite ponudu

Ukoliko vas zanimaju cene određenih treninga i pogodnosti plaćanja, ili želite da zakažete sastanak i saznate više o uslugama koje pružamo, molimo vas da popunite naš formular i ubrzo ćemo Vas kontaktirati!

Vaše podatke koristićemo isključivo za pružanje informacija u vezi programa iz našeg portfolija

Scroll to Top