Planiranje prodaje i operacija (S&OP) ima za cilj kreiranje jedinstvenog poslovnog plana, zasnovanog na konsenzusu prodaje, marketinga, lanca snabdevanja i finansija
☰Još programa
PROFESIONALNI RAZVOJ+
- Početna
- /
- Sales and operation planning
Sales and Operations Planning (S&OP Process)
Jedan od najčešćih izazova sa kojim se kompanije suočavaju je takozvani model silosnog poslovanja, u kome poslovne funkcije (marketing, prodaja, lanac snabdevanja, finansije) nemaju usaglašen proces planiranja koji za cilj ima maksimizaciju poslovnog rezultata kompanije, već su najčešće fokusirane na ostvarivanja vlastitih KPI-eva.
S&OP proces (Planiranje prodaje i operacija) je način za integrisanje zahteva i potreba svih funkcija ostvarivanjem pune vidljivosti poslovnih procesa, što dovodi do minimiziranja neusaglašenosti koje se mogu manifestovati kroz:
- Propuštene prodaje i smanjen nivo usluge;
- Povećan rok isporuke;
- Gomilanje prevelikih zaliha i rizik isteka rokova;
- Smanjenu profitabilnost , ugrožen cash flow i povećan rizik za ostvarivanje poslovnog plana kompanije.
Ovaj program ima za cilj da učesnicima omogući:
- Razumevanje S&OP procesa i benefita njegovog uvođenja kao najvažnijeg aspekta u upravljanju lancima snabdevanja;
- Savladavanje algoritma, ključnih faza, metodologije i najvažnijih alata za izgradnju i implementaciju S&OP procesa;
- Predstavljanje Change managment plana implementacije S&OP procesa;
- Sticanje praktičnog znanja kroz studiju slučaja i pripremu za njegovo kontinuirano poboljšavanje i prilagođavanje promenama;
Benefiti uvođenja S&OP procesa za kompaniju:
Rast prodaje
- Porast prodaje kroz poboljšan nivo usluge;
- Smanjen Out of stock;
- Unapređenje egzekucije lansiranja novih proizvoda;
- Unapređenje efekata promotivnih aktivnosti.
Smanjenje troškova
- Smanjenje troškova materijala;
- Smanjenje troškova operacija i logistike;
- Unapređenje produktivnosti;
- Optimizacija fiksnih troškova.
Smanjenje obrtnog kapitala
- Smanjenje zaliha gotovih proizvoda, poluproizvoda i repromaterijala;
- Izbegavanje rizika od pogrešnih investiranja u osnovna sredstva.
Benefiti za učesnike obuke:
Nakon ove obuke učesnici će biti osposobljeni za pravilno definisanje i efektivno ostvarivanje poslovnih planova, tako što će da:
- Ovladaju algoritmaom S&OP procesa i njegovim usklađivanjem sa operativnim procesima kompanije;
- Jasno razgraniče odgovornosti u okviru različitih funkcija u kompaniji u cilju efektivne implementacije S&OP procesa;
- Sprovedu implementaciju S&OP procesa sa svim neophodnim alatima;
- Nakon implementacije budu osposobljeni za maksimizaciju efekata procesa i njegovo kontinuirano poboljšavanje i usklađivanje sa promenama koje imaju uticaj na poslovanje kompanije
Kome je obuka namenjena:
Menadžerima lanca snabdevanja, nabavke, prodaje, marktinga, finansija, izvršnim direktorima i vlasnicima kompanija.
Struktura obuke:
Modul 1: Upoznavanje sa S&OP procesom
- Šta je proces integrisanog poslovnog planiranja;
- Pet ključnih faza S&OP procesa;
- Benefiti implementacije i potencijalna ograničenja za uspešnu implementaciju
- Analiza nivoa kompleksnosti poslovanja i zrelosti organizacije;
- Definisanje neophodnih resursa: ljudskih, organizacionih, informacionih, upravljačkih
- Segmentiranje portfolija i određivanje jedinstvenih familija proizvoda/usluga;
- Definisanje ulaznih i izlaznih podataka i informacija za svaku od faza procesa: Product Review, Demand Review, Supply Review, Financial Integration and pre S&OP, Executive Business Review;
- Definisanje kalendara procesa, KPI i jedinstvenog sistema mera;
- Definisanje pravila, kontrola i check listi procesa;
- Merenje efektivnosti procesa i definisanje procedura i načina za kontinuirano unapređenje procesa
- Analiza performanse portfolia i procena efekata planiranih inovacija i marketinških aktivnosti;
- Način generisanja usaglašenog neuslovljenog demand-a marketinga i prodaje;
- Izrada plana snabdevanja koji je sinhronizovan sa demand planom i kojim su uravnoteženi nivo usluge, nivo zaliha i troškovi poslovanja;
- Finansijska analiza prethodno definisanih planova i utvrđivanje neusaglašenosti sa finansijskim planom kompanije;
- Priprema S&OP sastanka koja za cilj ima da za sve uočene neusaglašenosti utvrdi strategije njihovog rešavanja i pripremu prezentacije za izvršni S&OP sastanak (Executive Business Review);
- Praktična demonstracija suštine S&OP procesa, uloge ključnih stakeholder-a, očekivanih izlaza i odluka koje trebaju da proisteknu iz S&OP ciklusa
Struktura i trajanje:
Obuka se odvija kroz 4 modula u ukupnom trajanju od 16h. Osim predavanja i vežbe na studiji slučaja, klijentima se prosleđuju i alati koje mogu koristiti za razvijanje, implementaciju i praćenje procesa u svojim kompanijama.
Zatražite ponudu
Zatražite ponudu
Ukoliko vas zanimaju cene određenih treninga i pogodnosti plaćanja, ili želite da zakažete sastanak i saznate više o uslugama koje pružamo, molimo vas da popunite naš formular i ubrzo ćemo Vas kontaktirati!
Vaše podatke koristićemo isključivo za pružanje informacija u vezi programa iz našeg portfolija